arrive a peru

30 oktober 2013 - Urubamba, Peru

Hola mi amigos,

que tall?Ik heb een vlucht van 32 u gehad ...delaying delaying....het was vreselijk ellendig!!!maar ben goed aangekomen in peru en warm onthaald geweest door wimmie!Ik heb in 3dagen al een hele boel te vertellen ;-) ik deel een huisje met een schotse dame "heather" ze is super!!Volgende week komt er nog een jongen bij van 18j.Ik ben maandag begonnen op het schooltje mijn fisiek wordt aan gewerkt elke dag 40min heen en terug naar het schooltje stappen ;-) het is geweldig de bergen om me heen de drukte van de mensen om me heen die gaan werken en de natuur die veel variatie brengt.Het schooltje is klein maar knap afgewerkt,de leerkracht Sendy is 22j en super schattig en geduldig,er zijn 13kids van 2-5j jongens en meisjes het meisje van 2 is Norita wat een schatje....wat hier ontbreekt is gezondheid en structuur kinderen hebben schoenen met zoolen af aan,kledij met gaten,niet gewassen en veel snottebellen ;-) Maar ze krijgen van thuis uit wel repen chocolade mee ....norita haar mond zit vol naftjes...eten is er genoeg maar gezond....

men spaanse lessen vorderen maar is nog steeds moeilijk,ik oefen veel thuis en we hebben een tof dakterras met uitzicht op de chicon berg die met sneeuw bedekt is heel rustgevend.

Heb enkel wat last van evenwichtstoornissen ;-) echt grappig ,je hebt het niet in de hand "tranquilo"=rustig "leven" er is op maandagavond een heftig onweer geweest ik zat toen in de spaanse les en in het laatste kwartier is de electriciteit uitgevallen....eens ik buiten stond met men nachtblindheid...zand die overal in de lucht zweefde regen en geen steek zien doodsangst brak me uit,ik had geen lampje bij ....ik kwam een man tegen met een lampje in men beste spaans mocht ik een stukje meelopen :-) lucky me!!! thuisgeraakt doorweekt ,gelukkig was heather home en was ik gerust het heeft de nacht zo doorgegaan....vanaf nu always men lampje meenemen!!!!

gisteren was het enorm warm en in de verte onweer en bij ons regenbogen,prachtig!!!

De mensen zijn super aardig en voel me hier thuis.morgen is het allerzielen fiesta.

Ik mis jullie wel me amigos,Maar stel het super goed!

Sofietje ,ik denk veel aan je en hoop je snel in je huisje kan.

muchos besos xxxx

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Michaël:
    30 oktober 2013
    Amai ,dit is inderdaad al een verhaal ! En dat op drie dagen , dat beloofd. Al goed dat alles ok is met je , want moet toegeven , ondanks dat we mekaar nog niet zolang kennen ,ik me wel verbonden voel met je avontuur en ik zal het op de voet proberen te volgen ....

beso grande ...

Michaël
  2. Sofie:
    31 oktober 2013
    Hey,
    Dag lieve schat!!!! Blij een berichtje van je te horen!!! Met u kan het niet anders dan een avontuur worden hé!!! Jij komt toch de zotste en gekste dingen tegen!!!! Blij te horen dat je je thuis voelt, teken dat er veel liefde en warmte is. Geniet van je kleutertjes, geef ze een leuke tijd, maar vergeet op tijd en stond jezelf niet!!! Ga maar vaak op je dakterras zitten of trek de natuur in!!!
    Mijn appartement vlot niet zoals ik het wil. Het mag allemaal 10x rapper gaan. Ze zijn beneden wel al begonnen met plakken. Vandaag nog eens polshoogte nemen. Zo kan ik bellen voor m'n keuken. Volgende week willen ze de plafond plakken en daarna kan volgens mij de vloerder verder doen, badkamer komen, .... En dan hoop ik als je terug bent dat ik erin zit. Ben wel benieuwd naar je kaartje!!!!
    Dag scheetebees, tot het volgende berichtje!!!!! XXXXXX
  3. Cynthia:
    31 oktober 2013
    Heej lieve meid,
    Ik ben heel blij om jouw berichtje te lezen en dat alles goed gaat met jou!! Amai wat een lange rit die je achter de rug hebt .. Gelukkig ben je veilig aangekomen. Kben blij dat het je daar bevalt en dat je een aangename huisgenote hebt, want daar gaje verschillende uurtjes mee moeten doorbrengen..
    Je zal daar je ogen uitkijken, trek maar vééééél foto's zodat wij ook kunnen genieten (en verschieten) achteraf ! Ik tel af naar je terugkomst !! Wil je zoo graag terug zien, kvond het echt super jammer dat je donderdag al afgesloten had, toen ik gedaan had met werken.. Kliep er sipjes van. Kwou je zo graag nog eens zien, maar tzal de 2de december sowieso zijn ! Hopelijk keer je terug en doeje u daar geen liefje op :p
    Hier is het ook zwaar onweer geweest maandagavond, onze pergola in de tuin is helemaal omgevallen.. Papa was super boos omdat hij dat zelf gemaakt had..
    Aii kzou ook super bang geweest zijn in jouw plaats, dus zorg ervoor daje u "pielampke" niemeer vergeet he mies :D
    Geniet van de omgeving, de mensen en de kienekes ! Net zoals Sofie zegt vergeet niet aan jezelf te denken ! Zet alles es op een rijtje en GENIET en RELAAAAAX !!!
    Vele kusjes en dikke knuffels xxxxxx
    Tot snel lieveling ! xxxxxx
  4. Eva en Fred:
    3 november 2013
    Hey sunshine,
    Blij om je te horen. We waren hier al heel benieuwd naar je eerste reisverhalen. Zo te horen was het een lange trip naar ginder maar uiteindelijk ben je goed en veilig aangekomen. Het is leuk om te horen dat je daar in het gezelschap zit van lieve mensen met allemaal het hart op de juiste plaats.
    Zo te horen ga je aan sport niks te kort hebben en zal je conditie er zeker niet onder lijden. Het moet daar wel prachtig zijn aan je commentaar te horen. Natuurlijk moet je daar inderdaad wel rekening houden met heel andere weersomstandigheden dan hier. Hopelijk kan je daar in het schooltje heel veel bereiken en goeds doen en verloopt alles vlot met de mensen daar en met de taal.
    Wij tellen hier in ieder geval elke dag af en kijken al uit naar je volgende verhaal.
    Veel liefs en knuffels van ons.
    Evaatje en Fredje. xxxx