urubamba part dos

8 november 2013 - Urubamba, Peru

Hola,

Hopelijk gaat alles goed daar met jullie!!

Cynthia vond ook heel jammer en wist niet je al in lo was je had effe met ons moeten bellen...ik heb je proberen bellen maar je nam niet op om te kijken hoe ver je was...maar goed is voorbij en we maken het goed in Disney!!!En een dikke kus nog es vo men cool kussen!!!!Veel succes met je opleiding verder en groetjes aan tom xx

Men tweede week school is voorbij de kleine ninjos e ninjas zijn soms om op te eten en soms kan je ze wat doen een vb we waren buiten aan het spelen maar ze hadden een lastige dag 2 waren aan het vechten maar echt vuisten aan het geven nog 2 anderen deden mee ik wou ze uit elkaar halen maar ze liepen weg en daagden me uit ....de  ene had ik op men schouder genomen de ander bij zen middel en derest liet ik tellen tot 3 om in de klas te gaan moest me zien lopen met de 2 grootste gringos aan men armen ...soms wil je lachen met het scenario maar je mag dan niet ...nu het leeftijdsverschillen zijn groot 2/3/5 bijna 6 jaar in 1 klas....dus begrijp hun frustratie wel.bij het verlaten van de klas moesten ze elk van de juf hun excuses aanbieden ooooh men hart brak al die triest gezichtjes met "met esculpa professora lindsay"

oooh en Norita is 2j en nilton 3j als de school gedaan is gaan ze samen na huis dat zouden we in belgie niet doen zo 2kleintjes alleen op straat.Het is aanvaarden ze hier zo leven zo jong en zo zelfstandig al moeten zijn.

We hebben voor de school goedkeuring gekregen van de burgemeester om een omheining te zetten rond schooltje zo kunnen we speeltuin zetten en kunnen er geen honden en vandalen erop,nu hopen ze snel gaan beginen  normaal rond 20noviembre!!Met de centen gaat er 500 daarheen,super he :-)

Ik heb al speelgoed gekocht (houten puzzels vo de kleintjes en blokken,Twister vo de grote;-) 2meisjes hebben echter geen goed schoenen en heb hun laarzen gekocht mits nu regenseizoen is en het veel regent en ze alleen maar kapotte sandalen dragenn vo de andere kids hebben we nog kleren en schoenen gekregen van iemand.De toiletten vo de kids zijn horor!!!ik ben verf gaan kopen en wcbrillen de ene toilet is volledig af en ik was zooooo fier opmezelf en hun gezichtjes waren stralend :-)Ik heb al veel fotos genomen zodat jullie voor en na kunnen zien.Heb ook een vriend Jack een sjatttige puppy :-)hij houdt me gezelschap als ik na de schooluren verder werk.Is ook nodig bv baby schorpioenen lopen hier rond zelfs in de klas heb ik 1 doodgedaan na hard schreeuwen en iedereen DIE schrok ;-)!

In het weekend ben ik naar de bergen gegaan ik heb ongelooflijke mooi wandelingen gedaan en zoveel mooie natuur hier jeezes was precies een aapje die op de rotsen klauterde :-)De markten zijn geweldig kleurrijk en gezellig iedereen slaat een praatje met iedereen.

De stress van belgie is zo goed als weg ik doe Yoga en de vrouw  die de les geeft heeft een heel mooi houten huisje met een tuin en rondom groene bergen prachtig gewoon,de eerste neusreiniging was ik bijna verdronken :-) hahaha hilarisch maar nadien precies of ik zoveel ruimte in men hoofd heb ,dit doen we es samen als ik terug ben :-)En de salsa is echt leuk ik ga in belgie een partner zoeken :-)!!

Het eten is heel lekker en kruidig maar krijg het niet over men hart om vlees te eten op woe wandel ik altijd langs de veemarkt om naar school te gaan en daar schreeuwen de varkens,schapen,kippen,ganzen,kuikens,biggetjes,cavia om niet verkocht te worden het is fascinerend hoe ze hier te werk gaan maar men hart kan het niet plaatsen...Ik kook soms zelf veel groenten en kaas en tonijn en vind het leuk om boodschappen te doen op de marktplaats is hier super goedkoop tis wat anders dan de aldi of colruyt ;-)En men favoriete eetplek is kaia heerlijk vegetarische food!!!

Ik heb nog een housemate bij Jop 18j echt een lieve jongen paar dagen terug was hij 3 maand samen met zen liefje en hij was zo enthousiast dat ik fotos te zien kreeg en zen verhaal!!Heather gaat bijna terug naar schotland,en jop gaat volg week naar de bergen paar dagen dus house for me alone;-)

Oooh na onrustige nachten en darmen die staakte kreeg ik een derde bij een haartje die terug groeide ...pain!!!!hop naar de sosos dokter vo een zalfje maar die begreep me niet goed dus was er naast me een jonge missionares die engels sprak en wou me helpen oooh wat was dat genant!!hahaha maar heb een zalfje gekregen en gaat al veel beter :-)

Nu naar de kookles en dit weekend is er grote fiesta in urubamba met de kids en savonds optredens en het is sinds gisteren 35 graden.:-)

stuur jullie veel liefs en knuffels en hoop dat het met jullie goed gaat !!!!

hasta la proxima semana xxxxxxxxxxx

1. Michaël:
    9 november 2013
    Lees dat er veel aan je oogjes passeert ,het zal wel een groots avontuur zijn . Voor je darmpjes had ik anders een oplossing .... :-) , maar je zit wat ver he , je zal het met de plaatselijke gewoontes moeten doen . Wens je veel moed met je klasje , je zal ze wel onder de knie krijgen .... ;-) ,

Warm hug from Belgium xxx
  2. Eva en Fred:
    11 november 2013
    Hey sunshine,
    Je hebt daar precies goed je handen vol. Maar we zijn er heel gerust in dat je daar bergen aan het verzetten bent. De kindjes daar kunnen zich geen betere en lievere juf voorstellen. Het zal inderdaad niet altijd rozengeur en maneschijn zijn, maar je doet het prima hoor. We zijn hier wel serieus jaloers hoor. Het moet daar gewoon prachtig zijn. Van de lieve beestjes die daar zo rondkruipen, daar zijn we niet zo happig op. We zijn al enorm benieuwd naar de foto's in ieder geval. Voor nu kijken we al uit naar het volgende deel van je reisverhaal.
    Dikke knuffel en veel kussen van ons.:-)
    Eva en Fred.
    xxxxx
  3. Carine:
    12 november 2013
    Dag Lindsay,
    per toeval op je blog gekomen en al heel je verhaal gelezen. Amai het moet er qua natuur prachtig zijn. Maar wat de levensomstandigheden zijn heel wat minder. Ik doe mijn hoed af voor jouw prestaties... zo klein, maar ooooo zo dapper!!!!
    Het zal voor jou alweer een leerrijke ervaring zijn. Hopelijk ben je vlug van je kwaal verlost.
    Nog veel moed en geluk met je klasje.... doe de kindjes daar maar de groeten van het koude, miezerige België. :-)
    Dikke knuffel en xxx van ons :-)
    Marc en Carine
  4. Wesley:
    13 november 2013
    Hoi hoi Juf Lindsay

Woaw, wat een verhaal. Leuk om te lezen welke avonturen je daar allemaal beleefd. Vermoedelijk de vreugde en plezier dat jij hier tentoon stelt, zal wellicht ook bij de kindjes te horen zijn als ze naar huis gaan en vertellen aan de mama en papa hoe zotte juffrouw de schorpioen heeft doodgegilt :-) Dit zal zo een impact hebben op hun leven... en dit allemaal dankzij u. Dikke proficiat !!!
    Als het even niet meezit, denk dan aan alle mensen die in u geloven!

Groetjes en knuffel
    Wes
  5. Jes:
    13 november 2013
    You go girl!
    Je bent toch echt een enorme schat, zo die toiletjes voor de kleintjes in orde zetten en zorgen voor schoentjes en kleren...zo ongelooflijk bewonderenswaardig!
    Ik hoop dat je daar echt kan genieten van een beetje you-time :) want je bent het waard! ;)
    Enjoy lieverd!
    Wij wachten vol ongeduld op je verhalen :)
    Zoen!
  6. Debeuf Carine:
    15 november 2013
    Hey Lins,
    Ik lees dat je geniet en dat je je gelukkig bent.
    Doe zo verder en jammer dat het niet gelukt is om jou te helpen.Wees voorzichtig want we zien je graag terug.
    Ik kijk er naar uit om de foto's te zien .
    Steven denkt dat je toch nog op jouw oude mails kunt,we zien wel als je terug bent ,zorgen voor later.
    Dikke kus en knuf
    Groetjes xxxx